MILAGRO COFFEE PATAWALI - KOPI EKSTRAK PATAWALI nombor 1 di Malaysia dan di Dunia

Special thanks to blogger Ana Suhana for this write up ! - MILAGRO COFFEE PATAWALI- KOPI EKSTRAK PATAWALI Nombor 1 di Malaysia dan di Dunia | Assalamualaikum. Masa bulan puasa yang lepas, Ana selalu nampak iklan MILAGRO COFFEE, kopi ekstrak Patawali nombor 1 di Malaysia dan di dunia keluar di news feed FB. Setiap hari pula tu. Dalam hati dok kata ada juga orang guna pokok Patawali buat kopi ye. Tak pahit ke rasa dia. Dah lah kopi tu sedia pahit, ni ada pula pokok Patawali dalam tu. Tak boleh nak bayang. Nak di jadi kan cerita masa tu juga lah MILAGRO COFFEE PATAWALI ada buat GA dan Ana pun cuba nasib join. Sekali terpilih sebagai salah seorang pemenang GA tersebut dan hadiahnya mestilah kopi Patawali ni. Mula-mula takut juga nak cuba tapi bila dah rasa, sedap rupanya. Tak pahit pun. Bila Ana search dekat Google tentang pokok Patawali ni rupa-rupanya pokok ni telah digunakan secara meluas sebagai perubatan tradisional dalam masyarakat Melayu di negara kita dan beberapa negara lain sejak sekian lamanya.



Pokok Patawali atau nama saintifiknya Tinospora Crispa turut dikenali dengan nama Akar Seruntun dan Akar Patawali merupakan sejenis tumbuhan herba yang menjalar, berbatang berkerutu dan berdaun lebar seperti daun sirih. Selalunya pokok Patawali ni tumbuh subur di kawasan bersuhu panas dan mudah dibiakkan menggunakan keratan batang. Perdunya memanjat dengan batang sebesar jari kelingking, berbintil-bintil rapat dan boleh mencapai ketinggian sehingga 2.5 meter. Bunganya berwarna hijau muda dan mempunyai enam mahkota yang berupa tunas. Apabila matang, bunga tersebut kemudian akan berubah menjadi warna merah dan putih. Buahnya pula berwarna merah muda. Kulit batang Patawali mengandungi alkaloid dan damar, manakala akarnya mengandungi berberin dan kolumbin. 


Antara kebaikan dan kelebihan yang diperolehi dari pokok Patawali ni ialah:


1. Air rebusan pokok Patawali yang pahit dikatakan mampu menurunkan suhu panas badan, mengurangkan tahap gula dalam darah sekaligus membantu mengurangi gejala kencing manis.


2. Selain itu, air rebusan Patawali juga dapat menghindar dari gigitan nyamuk, merawat sakit perut, tekanan darah tinggi, dan turut digunakan sebagai salah satu cara untuk memudahkan proses bercerai susu dengan menyapu sedikit air rebusan ke payudara ibu. 


3. Di Info-Cina, pokok Patawali digunakan sebagai ubat demam.


4. Manakala di Filipina, Patawali di gelar sebagai ubat serba guna sehingga dapat diguna pakai untuk merawat penyakit mental dan gila.


5. Batangnya yang pahit mempunyai kandungan air yang tinggi dan biasanya dijadikan sebagai bahan tambahan di dalam minyak urut oleh tukang urut tradisional dan membantu melegakan sengal-sengal badan. 


6. Batang Patawali apabila di rebus mampu mengatasi masalah cacing dikalangan kanak-kanak, di gunakan untuk membersihkan darah dan berkesan untuk membunuh kuman dalam menyembuhkan luka. 


7. Kajian saintifik yang dijalankan menunjukkan Patawali mengandungi sejenis bahan yang dipanggil jattrorrhizine yang di katakan mujarab untuk mengelakkan penyakit demam malaria. 


Walau bagaimanapun, setiap yang baik tu kalau kita amik secara berlebihan dalam jangka masa yang panjang boleh mendatangkan kemudaratan ke atas diri kita. Seeloknya pengambilan penggunaan tumbuhan herba hendaklah dalam skala yang sepatutnya dan jika perlu dapatkan pandangan dari pakar perubatan atau pharmasuetikal terlebih dahulu agar ianya menjadi penyembuh yang baik.


MILAGRO COFFEE PATAWALI DI HASILKAN DARI EKSTRAK PATAWALI



Yang pahit itu lah ubat yang mujarab. Kerana memahami tak semua orang sanggup untuk minum sesuatu yang pahit seperti air rebusan pokok Patawali ni, maka terhasil lah MILAGRO COFFEE PATAWALI ni. Dengan rasa kopi yang manis, lemak dan tidak pahit, kini semua orang boleh menikmati khasiat pokok Patawali dengan mudah. Untuk pengetahuan semua, kopi ni di ekstrak dari batang pokok Patawali sendiri dan getah yang beracun dan bertoksin yang ada pada pokok telah di asing sebaiknya menjadikan kopi Patawali selamat untuk diminum.



Cara nak consume kopi ni pun senang je. Hanya bancuh 1 sachet kopi dengan air panas atau suam dan sedia untuk di minum. Minum 1 kali pagi dan 1 kali petang.


KEBAIKAN MILOAGRO COFFEE PATAWALI



1. Anti-Oksidan Anti-keradangan
2. Anti-Malaria Merawat Rheumatik
3. Anti-Alergi Anti-Radikal
4. Anti-Virus Merawat Sifilis
5. Anti-kanser Anti-hopertensi
6. Anti-Diabetes Merawat Hepatitis



TESTIMONI PENGGUNA MILAGRO COFFEE PATAWALI



Ramai yang dah cuba MILAGRO COFFEE PATAWALI ni dan rata-rata sangat berpuas hati dengan hasil yang diperolehi. Di bawah antara testimoni pengguna kopi Patawali: .




Bagi yang berminat untuk mencuba kopi Patawali ni atau ingin keterangan lebih lanjut, korang boleh hubungi nombor di bawah: 


Harga:
1 kotak - RM55
10 kotak - RM450
1 karton (32 kotak) - RM1150


Pembayaran :
Bank transfer ke CIMB Bank atas nama
Aqid Aqila Resources 8007995135


Alamat :
No 19, Tingkat 1, Space U8, Bukit Jelutung, Shal Alam ( atas kedai cermin mata UTAMA) 


Telefon ( call/sms/whatsapp) : 
012-3702676 / 019-2702676





Instagram:


Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

No comments :


STOKIS


AGEN